Over Koopzondag online en Koopavond Online

KZO/KAO is een portal waar minimaal 8 tot maximaal 25 webwinkels (deelnemers) op een vooraf bepaalde koopzondag of koopavond op vermeld staan, met voor de bezoekers van die webwinkels speciale akties en aanbiedingen, die alleen tijdens het event geldig zijn. Iedere deelnemer mag geheel naar eigen inzicht z’n eigen akties verzinnen, er worden ook gezamenlijke akties bedacht.

De portal heeft een eigen mailinglijst met geïnteresseerden, waar bezoekers van KZO/KAO lid van kunnen worden. De leden van deze mailinglijst krijgen ieder event een mailing en hier profiteer jij als deelnemer van KZO/KAO uiteraard ook van mee.
Daarnaast versturen alle deelnemers de nieuwsbrief van het event naar hun eigen mailinglijst, zodat op die manier een veel groter publiek bereikt wordt. De deelnemer hoeft dus niet zijn/haar mailinglijst kenbaar te maken!

KZO/KAO biedt een aantal extra services, voor de bezoeker als de deelnemer. Denk aan de Etalage, de winacties en kortingscodes en Facebook/Twitter. Op deze manier wordt de website van KZO/KAO ook interessant voor zijn bezoekers als er geen event is en het is een aparte advertentiemogelijkheid voor de deelnemers.

KZO/KAO biedt alleen een platform dat kopers en verkopers bij elkaar brengt en vervult hierbij slechts een faciliterende rol. Er is dan ook geen enkele aansprakelijkheid van toepassing. Voor uitgebreide informatie hierover, kijk je op onze disclaimer.

Een voorbeeld van de website van KZO/KAO ten tijde van een event is te vinden op: http://www.koopzondagonline.nl/kao-12-oktober-2015/

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

De kracht van KZO/KAO is het adverteren via de mailinglijst van je eigen en andere webwinkels met een speciale kortingsactie voor de Koopavond, zonder dat je als webwinkel je e-mailadressen vrij hoeft te geven. Door deze opzet bereik je een veel groter publiek dan met alleen je eigen mailinglijst en help je elkaar verder.Daarnaast heeft KZO/KAO ook een eigen klantenbestand opgebouwd: mensen die iedere keer rechtstreeks op de hoogte gehouden willen worden van de aktiviteiten van KZO/KAO. Deelname kost €15 ex BTW (bij permanente plaatsing van een kleine banner van KZO/KAO op je homepage €12,50 ex BTW)

De realisatie van dit alles loopt via het gezamenlijke platform, de website van KZO/KAO: Een professionele website, met een goede uitstraling waarin iedere deelnemer duidelijk in beeld is en de ruimte krijgt om zichzelf te presenteren. Vanuit KZO/KAO wordt 10% van het budget besteed aan marketing.

KZO/KAO is meer dan alleen verkopen op 1 bepaalde avond of dag! KZO/KAO is een krachtig SEO-tool met een hoge ranking in Google. Natuurlijk, vele verkopen op 1 avond of dag is erg leuk, maar daarnaast biedt KZO/KAO je ook een mogelijkheid om de vindbaarheid van je eigen webwinkel te vergroten. Afhankelijk van de mogelijkheden die je kiest kun je op allerlei manieren via KZO/KAO reklame maken voor je eigen website. Maak hier handig gebruik van als webshop.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________

Een stukje geschiedenis
KZO/KAO bestaal al vanaf 2008 en met groot succes zijn al meerdere koopzondagen en koopavonden georganiseerd. Het idee is van Conny van Tuppies Kindermode en in overleg met Conny heeft Esther Koppelaar in 2008 de website voor KZO/KAO gemaakt. In eerste instantie is begonnen met kinderkledingwinkels en winkels die aanverwante artikelen verkopen. Maar de vraag om mee te doen met KZO/KAO steeg hard en ook andere webwinkels wilden graag een keer meedoen. In de zomer van 2009 is het idee ontstaan om KZO/KAO uit te gaan breiden en het resultaat daarvan is zeer succesvol. Sinds 2010 heeft Esther KZO/KAO alleen gedraaid, Conny had geen tijd meer om mee te helpen, ze geniet van haar eigen gezinsuitbreiding. En tot op heden groeit KZO/KAO, er komen steeds meer deelnemers bij en de variëteit wordt ook steeds groter. Vanaf 2015 is de site overgenomen door Masja de Laat van www.merkkleertjes.com, via mail te bereiken op koopzondagonline@gmail.com